Kedves Kolléga!
A kiküldött, és kitöltve visszaérkezett kérdőívek feleleteinek összegzésének prezentálásával végleg lezárom ezt a sorozatot. A feleletválasztások adatait, a diagramokat ugyan mind ismeri, de ezúttal minden kommentár nélkül, egyben kívánom prezentálni Önnek. Egységben, külső elemzés nélkül is érdemes rájuk tekinteni, és kizárólag saját attitűddel feldolgozni.
Az elkövetkező egyharmad évben mesterpedagógus társainknak, intézményvezető és beosztott pedagógus kollégáinak indítunk egy sorozatot, amely a pedagógus minősítés és a tanfelügyeleti eljárás valóságát kívánja „képekben” bemutatni. Láttatni akarjuk mindezt azok szemével, akik átélték, megélték és magukban feldolgozták, legyen minősített vagy minősítő, tanfelügyelő vagy felügyelt. Indításként felkértünk három minősítő, tanfelügyelő kollégát, hogy írja meg a saját történetét, villantson fel egy-egy közérdeklődésre számot tartó esetet. Az indulás után azonban mindenképpen szeretnénk bemutatni azt, hogy – bármely oldalról – hogyan élte meg az eljárást, esetleg annak előzetes szakaszát akár a szakértő, akár a pedagógus. Milyen izgalmas lenne, ha ugyanannak az eseménynek mindkét szereplője megosztaná velünk tapasztalatát a saját szemszögéből! Lehet az írás tárgyilagos, érzelmekkel áthatott vagy humoros, de mindenképpen tanulságos legyen. Tanulságos az eljárás szereplőinek és szervezőinek.
Kérem, hogy történetét az This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. címre küldje.
A beérkezett anyagokat szükség esetén szerkesztjük, de a megjelentettek esetében a tartalom lényegén semmiképpen nem változtatunk. Amire kiemelten ügyelünk: nem legyen beazonosítható egyetlen személy és helyszín sem. Előre köszönöm megtisztelő bizalmát, és azt, hogy részt vállal a honlap tartalmának gazdagításában.
Végül következzen a kérdőív alapján összeállt produktum!
„Koncentráljon-e valamelyik közneveléshez kötődő csoportra kiemelten a Mesterpedagógusok IV. Sonkádi Szabadegyeteme? (több válasz volt megjelölhető)”
1. igen, fordítson kiemelt figyelmet a mesterpedagógusokra - 163
2. igen, fordítson kiemelt figyelmet az intézményvezetőkre - 68
3. igen, fordítson kiemelt figyelmet a beosztott pedagógusokra - 36
4. igen, fordítson kiemelt figyelmet a nevelő-és oktató munkát segítőkre - 14
5. igen, fordítson kiemelt figyelmet a köznevelésben működő szakmai érdekcsoportokra - 20
6. igen, fordítson kiemelt figyelmet a fenntartókra - 25
7. nem, keressen egészséges egyensúlyt a közneveléshez kötődő csoportok vonatkozásában - 124
„Jelenjenek-e meg legalább témaszigeti program szintjén egyes köznevelési alapfeladatok a Mesterpedagógusok IV. Sonkádi Szabadegyetemén? (több válasz volt megjelölhető)”
1. igen, óvodai feladatellátással kapcsolatos témasziget szervezését kérem 80
2. igen, általános iskolai feladatellátással kapcsolatos témasziget szervezését kérem 123
3. igen, gimnáziumi feladatellátással kapcsolatos témasziget szervezését kérem 59
4. igen, szakképzési feladatellátással kapcsolatos témasziget szervezését kérem 64
5. igen, művészeti iskolai feladatellátással kapcsolatos témasziget szervezését kérem 38
6. igen, SNI gyermekek feladatellátásával kapcsolatos témasziget szervezését kérem 87
7. ne jelenjen meg külön egyetlen feladattípus sem 47
„Milyen arányban jelenjenek meg a Mesterpedagógusok IV. Sonkádi Szabadegyetemének szakmai programjában az előadások és a témaszigetek? (több válasz volt megjelölhető)”
1. az ismeretközlő előadások dominanciáját támogatom 44
2. a közös problémamegoldó, tapasztalatcserét nyújtó témaszigetek túlsúlyát várom 67
3. ismeretátadó és vitát generáló témaszigetek kiemelt szerepét javaslom 69
4. a köznevelés kiemelt szakpolitikusaival és fenntartóival való közvetlen konzultációt biztosító témaszigetek kiemelt szerepét javaslom 90
5. maradjon meg az utóbbi kettő évben tapasztalt egyensúly az előadások és a témaszigetek között 155
„Milyen legyen a szakpolitikai irányítás, az állami intézményfenntartás és a mindennapi nevelés-oktatás gyakorlati megvalósítói és szakmai támogatói képviselői szerepének súlya?”
1. az elmúlt éveknek megfelelően az irányítás domináljon az előadásokban, és szerepeljen a témaszigetek mintegy 30-50 %-ban 92
2. kapjon az irányítás nagyobb szerepet a témaszigeteken is 13
3. az előadásokban jelenjenek meg nagyobb arányban a pedagógiai-szakmai témák 26
4. a témaszigeteken dominánsan pedagógiai-szakmai témák szerepeljenek 29
5. az előadásokon és a témaszigeteken egyaránt növekedjen a pedagógiai-szakmai témák súlya 127
„A Mesterpedagógusok IV. Sonkádi Szabadegyetemén a szakmai tartalmú témaszigetek vezetésében milyen pozíciókat betöltők érvényesüljenek? (több válasz volt megjelölhető)”
1. köznevelési szakértők 197
2. oktatáskutatók 127
3. pedagógiai-szakmai szolgáltatók munkatársai 56
4. intézményvezetők és beosztott pedagógusok 104
5. uniós projektek szakmai vezetői, szakértői 107
6. társtudományok (pl. pszichológia, kommunikáció) szakemberei 139
„Mely témák feldolgozására kerüljön sor mindenképpen a témaszigeteken? (több válasz volt megjelölhető)”
1. mesterpedagógusi szerep – minősítés, tanfelügyelet 220
2. mesterpedagógusi szerep – szaktanácsadás 94
3. mesterpedagógusi szerep – kutatótanár 38
4. fenntartói szerepvállalás 68
5. NAT 127
6. változó intézményvezetői szerep 130
7. általános iskola évfolyamainak száma 71
8. a tanév rendje – őszi, tavaszi és nyári szünetek hossza 44
9. gyakorlati pszichológia 135
10. kommunikáció 115
11. szituációs gyakorlatok 72
12. filmfeldolgozás – a pedagógusi szerep elemzése 70
13. hálózatkutatás 49
„Melyik témaszigetek szerepeljenek többször a Mesterpedagógusok IV. Sonkádi Szabadegyetemének programján? (maximum 3 megjelölése volt lehetséges)”
1. mesterpedagógusi szerep – minősítés, tanfelügyelet 207
2. mesterpedagógusi szerep – szaktanácsadás 65
3. mesterpedagógusi szerep – kutatótanár 23
4. fenntartói szerepvállalás 49
5. NAT 98
6. változó intézményvezetői szerep 100
7. általános iskola évfolyamainak száma 42
8. a tanév rendje – őszi, tavaszi és nyári szünetek hossza 26
9. gyakorlati pszichológia 119
10.kommunikáció 99
11. szituációs gyakorlatok 57
12. hálózatkutatás 30
„Hány napos legyen a Mesterpedagógusok IV. Sonkádi Szabadegyeteme?”
1. 3 napos 98
2. 4 napos 10
3. választható 0 + 3 napos 172
4. mindegy 8
„Melyik napon fejeződjön be a Mesterpedagógusok IV. Sonkádi Szabadegyetemének programja?”
1. szombaton 148
2. vasárnap 31
3. jobb lenne már pénteken 27
4. mindegy 81
„Mikor kerüljön megrendezésre a Mesterpedagógusok IV. Sonkádi Szabadegyeteme?”
1. 2018. június 27. és július 1. közötti napokon 97
2. 2018. július 4-8 közötti napokon 132
3. bármelyik időpont megfelel 50
4. egyik időpont sem megfelelő 8
Községünk, közösségünk várja, visszavárja Önt.
Sonkád, 2017. november 24.
Üdvözlettel:
Iszák Tibor
polgármester